24/7 beschikbaar
 Gemiddelde klantbeoordeling van 9,3
 Altijd een oplossing op maat
 100% volledige ontzorging
 20+ jaar ervaring
team acuut calamiteitendiensten

Boedelruiming

Bij een boedelruiming worden alle bezittingen en spullen (de inboedel) van een woning of pand verwijderd en afgevoerd. Vaak gaat hier een heftige gebeurtenis aan vooraf, zoals (plotseling) overlijden van de bewoner(s).

Boedelruiming is vaak een emotioneel proces en vraagt om een specialistische uitvoering. Het team van Acuut Calamiteitendiensten hanteert hiervoor een systematische, begripvolle en professionele werkwijze, zodat jij er zeker van kunt zijn dat de boedelruiming zorgvuldig wordt uitgevoerd.

Na het werk van Acuut Calamiteitendiensten is de locatie weer schoon, veilig en leefbaar. 

24/7 Beschikbaar

Gemiddelde klantbeoordeling van 9.3

Altijd een oplossing op maat

100% Volledige ontzorging van A tot Z

Hulp nodig bij een boedelruiming?

Bel dan naar Acuut Calamiteitendiensten. Wij helpen jou acuut bij deze calamiteiten en nemen al jouw zorgen weg. Je kunt 24/7 op ons rekenen.

Contact opnemen

    Boedelruiming

    Het uitvoeren van een boedelruiming bestaat dus uit meer werkzaamheden dan enkel de spullen uit een woning halen. Vaak is haast geboden en kan er sprake zijn van gevaarlijke of complexe situaties. 

    Denk hierbij aan de aanwezigheid van gevaarlijke materialen (bijvoorbeeld medicatie) en medische apparatuur in zorgsituaties. Ook is het vanzelfsprekend dat er gevoelige informatie in het pand aanwezig is. Denk hierbij aan financiële administratie en privé eigendommen. Acuut Calamiteitendiensten respecteert de privacy van de betrokkenen en garandeert dat hier zorgvuldig mee wordt omgegaan. 

    kamer ontruiming
    verzamelwoede afval afvoeren in container

    De werkwijze bij boedelruimingen

    Acuut Calamiteitendiensten heeft jarenlange ervaring in ontruimingen. Hierdoor is ons team in staat om de locatie efficiënt en professioneel te ontruimen. Hieronder leggen wij graag onze werkwijze uit. 

    Inventarisatie: Onze deskundige medewerkers brengen eerst samen met de betrokkenen/nabestaanden de situatie in kaart. Zo wordt er gekeken naar hoeveel spullen er ontruimd moeten worden, of er bijzonderheden op de locatie zijn en welke spullen bewaard moeten blijven. 

    Ontruimen: Allereerst worden de spullen die bewaard moeten blijven apart gehouden, zodat er gegarandeerd wordt dat er niets met deze spullen gebeurt. Vaak zijn dit de dierbare en waardevolle spullen. Vervolgens wordt de rest van de locatie zorgvuldig ontruimd.

    Afvoeren: Alle spullen die niet bewaard, verkocht of gedoneerd worden, worden afgevoerd of gerecycled. Acuut Calamiteitendiensten heeft nauwe samenwerkingen met vuilstort bedrijven in heel Nederland, waardoor dit proces efficiënt verloopt.

    Reiniging: Indien gewenst kan Acuut Calamiteitendiensten helpen met het compleet reinigen van de locatie. Zo garanderen wij dat het pand klaar is voor de verkoop of de verhuur. 

    Boedelruiming uitbesteden aan experts

    Acuut Calamiteitendiensten heeft meer dan 20 jaar ervaring in het uitvoeren van boedelruimingen en hanteert hiervoor een professionele werkwijze. Ons advies is dan ook om het uitvoeren van een boedelruiming over te laten aan specialisten. Hier leggen wij jou graag wat meer over uit.

    Veiligheid: Het uitvoeren van een boedelruiming kan gevaarlijke situaties met zich meebrengen. Denk hierbij aan ernstige vervuiling of jarenlange verwaarlozing. Het team van Acuut Calamiteitendiensten is getraind om deze werkzaamheden veilig uit te voeren en hanteert hiervoor een methodische en zorgvuldige werkwijze.

    Efficiëntie: Wij beschikken over het juiste personeel, gereedschap en apparatuur om een locatie snel en grondig te ontruimen, ook in het geval van een spoedontruiming. Zo zorgen we ervoor dat de locatie zo snel mogelijk weer beschikbaar is.

    Professionaliteit: Onze medewerkers zijn getraind om te begrijpen dat een boedelruiming vaak plaatsvindt in moeilijke en extreme omstandigheden. Zowel in de communicatie als in de werkzaamheden is het team van Acuut Calamiteitendiensten empathisch richting de betrokkenen.

    verzamelwoede in badkamer
    schoonmaken met vlekkenreiniger

    Wat is het verschil tussen een boedelruiming en een huisontruiming?

    Wij kunnen ons voorstellen dat het nog onduidelijk is wat het verschil is tussen een boedelruiming en een huisontruiming. Daarom leggen wij je dat graag uit.

    Een boedelruiming vindt vaak plaats na een heftige gebeurtenis, zoals overlijden of bij een verhuizing naar een zorginstelling. Hierbij wordt het pand met zorg leeggehaald, waarbij er goed gekeken wordt naar de eventuele volgende bestemming van alle spullen. Tot slot is het bij een boedelruiming gebruikelijk dat het pand volledig gereinigd wordt.

    Een huisontruiming vindt vaak plaats na een verhuizing, bijvoorbeeld na de verkoop van een huis of de beëindiging van het huurcontract. Bij een huisontruiming ligt de focus meer op efficiëntie: het pand moet snel leeggehaald worden en er is minder aandacht voor persoonlijke eigendommen. Ook is het schoonmaken van de locatie vaak niet standaard bij de werkzaamheden inbegrepen.

    Hulp bij het uitvoeren van een boedelruiming

    Het team van Acuut Calamiteitendiensten heeft door de jaren heen veel ervaring opgedaan in het uitvoeren van boedelruimingen. Wij staan dan ook 24/7 voor jou klaar wanneer jijzelf of een bekende van jou hulp nodig heeft bij het uitvoeren van een boedelruiming. Nadat ons werk gedaan is, is de locatie weer schoon, veilig en leefbaar. Zo kunnen de betrokkenen en/of nabestaanden zich focussen op wat écht belangrijk is.

    Ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

    team acuut calamiteitendiensten

    Onze experts staan voor je klaar!

    Bij Acuut Calamiteitendiensten begrijpen we dat elke situatie uniek is en een oplossing op maat verdient. Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent over onze dienstverlening. Daarom streven we ernaar om altijd open en transparant te communiceren gedurende het hele proces, zodat je altijd op de hoogte bent van hoe de werkzaamheden verlopen.

    Wij begrijpen dat een acute situatie enorm heftig kan zijn. Tijdens deze moeilijke tijden kun je er bij ons op vertrouwen dat we er altijd voor je zijn: 24 uur per dag, 7 dagen per week.

    Mooie woorden van onze klanten

    De afgelopen jaren merkte ik dat mijn partner steeds meer spullen ging verzamelen en deze spullen steeds minder makkelijk kon weggooien. Het bleek om verzamelwoede te gaan. Omdat de situatie zo uit de hand liep, heb ik Acuut Calamiteitendiensten gecontacteerd. De mannen hebben eerst de enorme troep ontruimd en afgevoerd. Vervolgens hebben ze de woning erg netjes gereinigd. Het was een hele klus, maar ik ben blij dat ik weer in een opgeruimd en schoon huis leef!

    Emma
    Partner van hoarder (verzamelaar)

    Nadat er thuis in mijn privésfeer een nare gebeurtenis voordeed, heb ik Acuut Calamiteitendiensten ingeschakeld om de locatie schoon te maken. De mannen hebben keurig naar mijn verhaal geluisterd en zijn vervolgens erg professioneel te werk gegaan. Ondanks dat de ruimte erg vervuild was, hebben de heren de locatie schoon en netjes achtergelaten. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over hun algehele dienstverlening.

    Erik
    Nabestaande

    Ze doen hun werk echt super. Vanaf nu zal ik elke ontruiming die ik begeleid alleen via Acuut Calamiteitendiensten laten lopen. Laatst heb ik de mannen voor het eerst ingeschakeld voor het reinigen van een extreem vervuilde situatie. Ook hier ben ik erg tevreden over.

    Maria
    Manager woongroep
    Vraag een offerte aan

    Neem contact met ons op

    Contact opnemen
    Hallo👋
    Waarmee kan ik je helpen? Neem vrijblijvend contact op voor advies en hulp.